Det är klart att man måste slå sin fru ibland

Sheik Jum’a Tawfiq Jum’a, Iman i Bahrain

– En man har inte en karateklubb med sin fru. Dessutom får inte slag leda till brutna ben, blödningar eller sår och får inte ge några märken. Däremot är det rätt att ge lättare slag som gör att frun känner mannens ilska eller sorg. En del säger att det är ociviliserat att slå sin fru. Till dem säger jag att det står i Koranen – och man ska akta sig för att trotsa det som står i Koranen.

– Stryk är oundvikligt. Stryk är inte begränsat till fruar. Profeten Mohammed berättade för oss att en son… Han sa: ”Lär din son hur man ber tills sju års ålder och slå dem sedan upp till tio om de inte ber.”

– Vad är syftet med att slå? Om det inte hade funnits någon anledning skulle inte profeten Mohammed ha nämnt det för han talar inte utifrån sitt eget förstånd utan allt han säger är en uppenbarelse. Det står så i en Hadith, som en del anser är opålitlig – även om det är äkta – men vad sägs om det även står i självaste Koranen? Koranen är en bok som sänts ned från Allah och falskhet finns inte ens i närheten av denna bok. I denna bok förklarade Allah livets regler för oss alla och i den sa han ”och slå dem”.

Sheik Jum’a Tawfiq Jum’a, Iman i Bahrain


Taggar: Religionsmissbruk, Barnens rätt, Kvinnomisshandel, Islam, Religion
Andra bloggar om: , , , ,
Intressant

3 kommentarer till Det är klart att man måste slå sin fru ibland

  1. Evaave skriver:

    Jag kan inte tillräckligt många fula ord för att uttrycka vad jag känner när jag läser sånt här. Jag har inte invektiv nog. Jag tappar bara andan fullständigt. Sen vet jag också att det är fullkomligt meningslöst att försöka föra en dialog med människor av den här sorten, som tror att det som är skrivet i koranen är ord direkt från allah. För ingen människa att någonsin ifrågasätta. Hela islam är en enda stor hjärntvätt. Det är hemskt.

    Nu tror inte jag att alla muslimska män slår sina fruar, men de har stöd för det, och det är illa nog.

  2. M skriver:

    Har sett något liknande tidigare.

    Här är ett arabiskt program översatt till svenska (om det nu inte är inspelat i Sverige av muslimer som inte talar svenska?) där kvinnorna får lära sig att minsann dra på sig sin niqab. Det är ju inget tvång, men annars kan det ju komma att gå riktigt illa, eftersom Allah eventuellt inte vill att man struntar i att ta på sig plagget — även ”rättsvetenskapliga” perspektivet (koranen och haditerna antar jag) tas visst upp:

    Här ett MUF-klipp på Youtube där MUF-Niklas inte anser att det är nåt särskilt med att en muslim vill införa sharia när muslimerna är i majoritet i Sverige:

    Jag är förresten för restriktiva regler kring slöja i Sverige (kan Turkiet ha slöjförbud och franska muslimer välkomna slöjförbud i Frankrike, så…)

  3. Mina skriver:

    De här är vad som är fel med världen, ärligt talat..

Kommentera

