40.000 lästa sidor

När jag startade denna blogg anade jag inte att så många skulle finna det mödan värt att besöka den och att så många också skulle ta sig tid att skriva kommentarer. Det är givetvis mycket stimulerande.

Under en period har de humanistiska frågorna varit viktigast, men detta ämne skriver jag numera om på Humanistbloggen. Här kommer jag en tid framöver främst ägna mig åt klimatet.

Att vara humanist är att vara skeptiker. Humanismens kärna är att människan ska själv ska söka svar på sina frågor genom att studera verkligheten, inte genom att fråga sin gud eller studera profeters skrifter.

Att studera verkligheten innebär att söka information, värdera det man läser och att ställa frågor så att fakta blir kunskap.

Så nu läser jag så mycket om klimatet som jag förmår med ambitionen att föra vidare det jag lär mig. Många läsare väljer att kommentera och korrigera det jag skriver. Därigenom blir såväl jag som läsarna kunnigare.

Kommentera

