Kontorsgrossisten fortsätter att bluffa!!!!!

Kontorsgrossisten är ett av de många företag som sänder ut bluffakturor. Men Kontorsgrossisten är värre än de andra för företaget bluffar även när det ber om ursäkt.

För en tid sedan skrev de följande på sin webb:

Angående vårt sommarerbjudande

Vi har i dagarna skickat ut ett erbjudande som tyvärr har upplevts som stötande av många kunder. Vi ber om ursäkt för det inträffade och har därför den 15/6 slutat att skicka erbjudanden.

Men det var tydligen lögn det också för nu kommer det mängder med rapporter om att Kontorsgrossisten fortsätter att sända ut bluffakturor. Och dessutom var löftet att sluta sända sådana fakturor också en bluff.

Läs mer:

6 kommentarer till Kontorsgrossisten fortsätter att bluffa!!!!!

  1. Marinette Bohman skriver:

    Hej!
    Tack för att du skriver om detta på din hemsida,
    Fick själv en sådan faktura idag. Helt otroligt att dessa företag inte ”sätts” dit.
    Hälsningar
    marinette bohman

  2. BRA att så många reagerar för att stoppa alla dessa bluffare.Speciellt H I Bratt som tränger djupare ner i dess organisation och hittar individerna.

  3. Karl Krook skriver:

    Hej

    Fick bluffaktura från Kontorsgrossisten 090930!
    Lyckades nå den per telefon genom att byta ut sista nollan i telefonnumret med en etta.
    Förnekade allt, detta var absolut ingen faktura bara ett erbjudande!
    Nigeriabrev hälsade jag.

  4. anders gylen skriver:

    Fick idag den 100314 vad jag tyckte var en faktura från kontorsgrossisten fick telefonkontakt efter ca 10 min i telefonkö jag frågade vad i h-e jag hade köpt från dom.Dessutom var brevet adresserat till ett företag jag försatte i konkurs för ca 4 år sedan,fick sen svaret att det inte var en faktura,ja sa då åt personen i fråga
    att det säkert finns folk som betalar detta vad får dom då ??? han svarade produkten man kan ju undra vad detta är för fin produkt???.Jag funderar nu på att skicka en motfaktura på ca 3000+moms för tids spillan se vad jag får för reaktion då hahaha

  5. Jessica skriver:

    Tydligen funkar bluffakturorna bra eftersom dom verkar fortsätta. Jag fick en idag 16 mars och ringde direkt till dom. Först fick jag sitta en kortare stund i telefonkö men sedan svarade någon som sa att det faktiskt står att det bara är ”vårerbjudande” uppe i hörnet. Konstigt erbjudande! Dessutom lyckas det smita in i min brevlåda fast jag har ej reklam på dörren. Dom borde stoppas.

  6. Pär W skriver:

    Jag fick också faktura från Kontorsgrossisten AB i går 16/3

Kommentera

